26 Temmuz 2012 Perşembe

Helpless // Çaresiz 2012

Helpless // Çaresiz 2012

Çevirisini sonunda bitirebildim bu filmin. İngilizce kaynak sandığımdan kötü olduğu için çevirisini tamamlamam da biraz zaman aldı. 

Filmle ilgili düşüncelerime gelirsek beklediğimden vasat bir filmdi. Bunda çevirinin uzun bir zamana yayılmasının, her şeyi parça parça izlememin etkisi olmuş mudur bilmem ama nedense daha heyecanlı, koşuşturmalı, gizemli bir film bekliyordum.

Konusu, işlenişi güzel olsa da filmin başında da sonunda da herhangi bir yerinde de beni şaşırtan, meraklandıran ya da heyecanlandıran bir şey olmadı.

Genel olarak izlerken durağan bir havada geçen, olaylarla değil de konuşmalarla oluşturulan gizemin çözüldüğü, türü açısından pek de tatmin edici olmayan bir filmdi.

Güzel yanı ise bir insanın nasıl çaresiz hallere düşüp canavarlaşabileceğini göstermeleriydi.
Film bittiğinde kadının iyi mi yoksa kötü mü olduğuna karar vermek gerçekten zor oluyor.
Finali olması gerektiği gibi bitti aslında. İzlerken sıkmasa da çok bir beklentiyle izlenmediğinde beğenilecek bir film bence. Birçok gereksiz ve amaçsız filmle kıyaslandığında izlenebilir filmler listeme aldım ben.
Değinmeden geçemeyeceğim bir unsur da Lee Sun Gyun'un çok beğendiğim oyunculuğuydu.
Gerçekten film boyunca hissettim onun yaşadığı çaresizliği. Tabii film bittiğinde asıl çaresiz kimdi diye düşünmedim değil!

Genelde yapımlara yüksek puanlar veren biri olarak bu film için puanım 8/10.
Altyazı için buraya ya da buraya tıklayabilirsiniz.
İzleyeceklere keyifli seyirler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder