4 Ekim 2012 Perşembe

The Great Seer // 2012

Genelde henüz yayınlanmamış diziler hakkında yorum yapmaktan çekinirim. Malum vakti zamanında ilk bölümlerinde ayılıp bayılıp ilerleyen bölümlerde yaka silktiğim birçok dizi olmuştu. Hele ki bunların içinde biraz fantastik ögeler ya da türün tarihi olması girince bu ihtimal biraz daha artıyor.

İlk 8 bölüm çok beğendiğim ama sonrasında beğeni listemin en alt sırasına düşen, izlerken tabiri caizse nefret ettiğim dizi Rooftop Prince ve yine ilk 12 bölümüne kadar hayranlıkla izlediğim, öve öve bitiremediğim sonrasında ise baş roldeki oyuncu Joo Won için 22. bölüme kadar ite kaka izlediğim ve hala son 6 bölümünü izlemediğim Gaksital en canlı iki örnek.
Haa bu dizinin anladığım kadarıyla baş rolü olan Ji Sung'un oynadığı tarihi dizi Kim Soo Ro'yu da listeye eklemezsem içimde kalır. O da ilk 15 bölümünü beğenerek izleyip geri kalan 17 bölümde Çin işkencesi çektiğim bir diziydi...
The Great Seer için aynı şeyler olur mu diye düşünmek bile istemiyorum. Çünkü oyuncu kadrosu benim için ideal. Büyük umutlar besliyorum bir tarihi dizi sever olarak.
Yönetmen hakkında ufak tefek bilgiler edinsem de senaristler hakkında bilgi bulamamsa azıcık tedirgin ediyor beni. Yine de umarım beklediğimi karşılar bu dizi.

Taa dizinin adı ilk açıklandığında ve oyunculardan sadece Ji Jin Hee kesinken bile tamam, ben bu diziyi izlemeliyim demiştim. Aylarca yeni bilgiler çıkmasını bekledim. Sonrasında yavaş yavaş kesinleşen oyuncu kadrosunu görünce ilk başlarda aldığım elektriğin boş olmadığını anladım.
Dizinin konusunda hakkında pek bilgim yok. Şimdilik sadece diziyi çevirecek arkadaşın yazdığı şu konu var elimizde.
"Goryeo Hanedanlığı'nın son zamanlarında saray ahalisine yol gösteren kahinlerin, kralı tahttan indirerek Joseon Hanedanlığı'nı kurmak isteyen General Lee Sung Gye'ye yardım etmesini konu alıyor."

Ji Jin Hee'nin bugüne kadar izleyip de beğenmediğim bir yapımı olmadı. Her dizide daha da büyüyerek ilerledi ona olan hayranlığım. 60 bölümlük Dong Yi'yi bile güzel kılan unsurların başındaydı.
Buradaki karakteri oldukça ilgi çekici. Nereden okuduğumu hatırlamasam da senaryoyu okuyunca o karakteri oynamak istediğini o söylemiş. Tabii doğruluk payını bilemem.

Ji Sung'u Kim Soo Ro'da izledim. Diziyi beğenmesem de Ji Sung'un o dizideki hali bana tarihi diziler için biçilmiş kaftan olduğunu söylemişti taaa o zamanlar. Ses tonunun kalınlığı ve erkeksi tavırları da bunu destekler nitelikte zaten. Her ne kadar Protect the  Boss'daki çantası sırtında dolaşan adamı hala unutamamış olsam da bu diziye başlayınca oynadığı karakteri güzel canlandıracağına eminim.

Song Chang Ui'yi de henüz sadece 4 bölümünü izlediğim A Thousand Days' Promise adlı dizide izleyip oldukça beğenmiştim. Fakat genel olarak tanıyıp hakkında yorum yapacağım bir oyuncu değil. Bu diziyi izlersem karar veririm artık.

Şimdi dizide ağırlıklı olarak kim anlatılacak, birinci oğlan kim, ikinci oğlan kim, kim kime aşık olacak, kim ne için savaşacak bilmiyorum. Bu konuları biraz tahmin etsek de muallakta henüz. Yine de ben Ji Jin Hee'yi dizide fazlasıyla görmek isterim.

Bayan kısmına gelince gerek Kim So Yun gerekse Lee Yoon Ji'yi çok severim. Tarihi halleri gözüme biraz yabancı gelse de alışacağıma eminim.

Dizinin bölüm sayısından dolayı, şu anda Nice Guy dizisini çeviriyor olmamın da etkisiyle zaman sorunu yaşadığım için muhtemelen çevirisi bitince ya da oldukça ilerledikten sonra izlemeye başlama olasılığım yüksek. O zamana kadar da izleyenlerin yorumlarından zaten izlenmeye değer olup olmadığını az çok anlarım.

Fragmanları da ekliyim son olarak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder