23 Aralık 2012 Pazar

White Christmas

 White Christmas 2011
İlginç bir konuya sahip olan bu özel mini dizi tahmin edilenden çok daha başarılı bir yapım.
2011 yapımı olan ve gece kuşağında yayınlanan dizinin türü gizem, gerilim ve psikolojik.
Afişe bakıp yanılıp bu diziyi izlemeyi ertelemiştim ama hata yaptığımı fark ettim.

Dağlar arasında, inin cinin top oynadığı, ulaşımı zor bir bölgede olan ve sadece ülkenin en çalışkan öğrencilerini kabul eden Susin Lisesinde öğrencilerin yıllık tek tatilleri olan 8 günlük tatil başlamaktadır.
Bu 8 günlük tatilde öğrenciler, görevliler ve öğretmenler okuldan ayrılmaktadır.
Fakat 7 öğrenci aldıkları tuhaf bir mektup nedeniyle okulda kalmak istemişlerdir. Onlara göz kulak olmak için de beden eğitimi öğretmenleri görevlendirilir. Bu sırada bir öğrenci de gizlice okulda kalmıştır.

Herkes gidince ıssız okulda kalan bu 7 öğrenci ve bir öğretmen akşam yemeklerini yerken, kaza yaptığını söyleyen gizemli bir psikolog okula sığınır. Dışarıda kar fırtınası vardır ve tüm yollar kapanmıştır.
"Düşünmeden duramıyorum. Her şey ne zaman başladı?
Beni lekeleyip acınacak hallere soktun.
Beni Köşedeki Canavar'a dönüştürdün.
Beni susturdun.
Boş umutlarımla alay ettin.
Sahip olduğum tek şeyi alıp boynuna astın.
Ben tutunurken, sen ellerini çektin.
Beni gözlerinden uzak tuttun.
Sonunda bana yetiştin.
Mutlu Noeller... Mutlu yıllar.
Sekiz gün sonra zelkova ağacının yanındaki yoldan yürü.
Saat kulesinin altında birinin ölü bedenini göreceksin.
İsa'nın doğduğu gece, seni lanetliyorum."

Okulda kalan öğrenciler önce kendilerinin öleceğini düşünür mektubu alınca. Fakat daha sonra anlarlar ki bu mektupta, kendilerinin farkında olmadan işledikleri günahlar yazıyordur. 7 kişi 7 günah...
Mektubu kimin, niye gönderdiğini anlamaya çalışırken okulda bir katil olduğunu fark ederler.
Okulda bulunan bu 9 kişiden katil kimdir? Bunu araştırırken katille köşe kapmaca oyunu da başlar...

Baek Sung Hyun - Park Moo Yul
"Sahip olduğum tek şeyi alıp boynuna astın."
Öğrenci grubunun lideri diyebiliriz, sakin, anlayışlı, her şeyde dengeyi sağlamaya çalışan, okulun en güvenilir ve sorumluluk sahibi öğrencisidir. Herkesin güvendiği, büyük beklentileri olduğu bir çocuktur.
Ayrıca Eun Sung ile de eskiden sevgililerdi.

Esom - Yoon Eun Sung
"Boş umutlarımla alay ettin."
Okulun en akıllı kızıdır. Ayrıca okuldaki birkaç güzel kızdan biridir.
Okula ilk başladığı yıllarda etrafına neşe saçan, hayat dolu bir kızken ilerleyen yıllarda depresif bir hale bürünmüş, gülmeyi unutmuş, hayattan soğumuş bir kız haline gelmiştir.

Sung Joon - Choi Ji Hoon
"Beni gözlerinden uzak tuttun."
Okulun en zeki çocuğudur. Dahiliği sadece çalışkan olmasından değil, doğuştan da gelmektedir.
Etrafı umursamaz gibi görünmektedir. Beyninin sol tarafındaki bir sorun nedeniyle duyguları hissetme ve yansıtma konusunda zorluk çekmektedir. Her olaya anında çözüm üretebilmektedir. Bilimde çok başarılıdır.
Moo Yul ne kadar uğraşsa da onun seviyesine çıkamadığı için Ji Hoon'u içten içe kıskanmaktadır.

Kwak Jung Wook - Yang Kang Mo
"Ben tutunurken, sen ellerini çektin."
Gazeteci olmayı istiyor. Sağır olduğu için duymak için bir cihaz kullanmaktadır.
Sürekli kamerası ya da fotoğraf makinesiyle etraftaki olayları kayıt altına almaktadır.
Susin Lisesi'nin diğer öğrencileri gibi o da çok başarılıdır.

Lee Soo Hyuk - Yoon Su
"Beni Köşedeki Canavar'a dönüştürdün."
Okula zekası ya da çalışkanlığı nedeniyle değil de, zengin ailesinin yaptığı bağışlar sayesinde girmiştir.
Gizli gizli uyuşturucu haplar içmektedir. Dünyadan bağını koparmışçasına kimseyi, hiçbir şeyi umursamıyor gibi bir izlenim vermektedir. Ailesinin bağışları nedeniyle okulda ona "Melek" lakabı takılmıştır.

Kim Young Kwang - Jo Young Jae
"Beni lekeleyip acınacak hallere soktun."
Okuldaki tüm öğrencilerin nefret ettiği bir öğrenci. Herkesi sinir edecek davranışları olduğundan lakabını "Veba" koymuşlardır. Pek sevilmeyen, dışlanan ve kimsenin güvenmediği bir öğrencidir.
Bu durumun farkında olduğundan kendisi de kimseye güvenmiyor, sürekli olay çıkartıyor ve kendini çok yalnız hissediyordur.
Jun Suk Won - Yoon Jong Il
"Beni susturdun."
Okulun beden eğitimi öğretmeni. Judoda hep ikinci olduğu için biraz üzüntülü.
Okulda kalmak isteyen çocukların başında görevli olarak kalmıştır.

Hong Jong Hyun - Lee Jae Kyu
Okula yeni gelen öğrenci. Kimsenin farkında olmadığı, sessiz hatta diğer öğrencilere göre biraz başarısız ve ezik kalan bir öğrenci. Kendisine yokmuş gibi davranılmasından çok rahatsız olmaktadır.

Kim Hyun Joong - Kang Mi Reu
Okulun "Deli" rakaplı ele avuca sığmaz öğrencisi. Yaptığı çılgınlıklarla tüm ilgileri üzerine çekmiştir.
Çok başarılı olduğu da bir gerçek. Ama yapmadığı bir şey nedeniyle okuldan atılmakla karşı karşıyadır.
Gizlice okulda kalmıştır.
Kim Sang Kyung - Kim Yo Han
Geçirdiği bir araba kazasından sonra okula sığınan bir Psikolog. Ülkenin iyi bir üniversitesinden mezun olmuştur. Kendini esrarengiz mektuplar alan bu tuhaf ve başarılı öğrencilerin arasında bulunca kendince bir deney yapmaya karar verir. "Canavarlar doğar mı, yoksa yaratılır mı?"

Lee El - Oh Jung Hye
Okula Mi Reu ile birlikte sonradan gelir. Gizemli davranışları olan bu kadın daha sonradan beklenmedik şeyler yapar.

Gecenin bir yarısı, kulaklıklarınızı takıp sesi açıyorsunuz, her yer kapkaranlık, etraf sessiz, teksiniz, dışarıda kar yapıyor, buz gibi bir hava... Böyle bir ortamda açıyorsunuz bu diziyi. Dağların ortasında, ıssız, karlarla kaplanmış içinde 8 kişinin olduğu kocaman bir okul... Ortamı geren bir sessizlik, tuhaf kişiler ve kendinizi o okulda hissettiren garip bir duyguyla baş başa kalıyorsunuz.
Bir öğrenciye arkadan yaklaşan bir el sanki sizin sırtınıza dokunuyor gibi hissettiriyor size.
Dizide korku öğeleri yoksa da yaratılmaya çalışılan gizem izleyiciyi biraz sarsabiliyor yer yer.

Tahmin etmekte çok zorlanılmayan olaylar olsa da kurgunun işlenişi insanı hep merakta bırakıyor.
8 bölüm olan diziyi bir anda izleyip bitirmek istiyorsunuz.
Tek ayrıntı kaçırmak istemediğinizden tek saniyeyi bile geçirmek istemiyorsunuz.
Birbirinin umurunda olmayan bu öğrencilerin birbirine güvenmeyi öğrenmesini, hepsinin içinde kopan ve kimsenin bilmediği o fırtınaları yavaş yavaş açığa çıkartmasını seyrederken onlarla üzülüp, onlarla korkup, onlarla gülüp, onlarla ağlamak istiyorsunuz.

Öğrencilerin bazen canavara dönüşmek zorunda kalmasını, bazen de güvenip birbirlerini kurtarmaya çalışmasını izlemek, yaşadıkları kafa karışıklarına şahit olmak izleyiciyi de etkiliyor.
Favori karakterim zekası ve soğukkanlılığıyla beni kendine hayran bırakan Ji Hoon'du.
Zaten olayları da neredeyse hep o çözdü.
Veba lakaplı Young Jae ise en sinir olduğum karakterdi. Tam lakabının hakkını verdi. Pısırık, güvenilmez, sadece kendini düşünen bir profil izledi dizi boyunca.
Kızıl saçlı Deli Mi Reu ise diğer hayran kaldığım karakterdi. Hem zeki, hem de güçlüydü ama bana göre biraz fazla kaçıktı. :) O nedenle gönlümün birinciliği kıl payı farkla daha ağırbaşlı olan Ji Hoon'a kaptırdı. :)

Dizinin finali ise ilginçti. Yani üzerinde tartışılabilir nitelikteydi.
Katil mi kazandı öğrenciler mi görüşe göre değişir sanki.
Bana göre "Canavar" kazandı.

Fragmanı da izleyelim. :)

2 yorum:

  1. Dikkat spoilerli bir yorum!

    Uzun zaman önce-yaklaşık 2-3 yıl oldu- izlemiştim ama o zmanlar 3-4 saatte biraz hızlandırarak biraz bölüm atlayarak bitirmistim beni en çok sonu etkilemişti
    senaristin ne anlatmaya çalıştığı gerçekten anlaşılmıyo nasıl bi karakterin intihar etmesine izin verebilir!? (hala hatirladikca şok oluyorum)hele psikologu oldurdukleri yer... herneyse binlerce spoiler vermis durumdayim basa en iyisi yaziyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senaristin düşüncesi farklı bir şeyler ortaya koyup izleyiciyi şaşırtmaktı sanırım. Gerçi bunu da başarmış gibi geldi bana. Her şeye rağmen çok sevdiğim bir dizidir benim.

      Sil